پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی

تهران پژوهش

پرسشنامه خود نظم دهی تحصیلی:

برای سنجش خود نظم بخشی تحصیلی از پرسشنامه ای که توسط سواری و عرب زاده(1392) به منظور سنجش خودنظم بخشی تحصیلی ساخته و اعتبار یابی شده است استفاده خواهیم کرد. . ساخت و تنظیم این پرسشنامه از طریق مطالعه ماده های برخی از پرسش نامه های خارجی و مصاحبه با تعدادی از دانش آموزان متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز و نهایتاً تحلیل عاملی اکتشافی بدست آمد و دارای 30 سوال و شش عامل با عنوان راهبرد حافظه (5 ماده)، هدف گزینی (3 ماده)، خودارزیابی (6 ماده)، کمک خواهی (6 ماده)، مسئولیت پذیری (4 ماده) و سازماندهی (6 ماده) تشکیل شده است.

نمره گذاری پرسشنامه بصورت طیف لیکرت می باشد که برای گزینه های «کاملاً موافقم»، «موافقم»، «بی نظرم»، «مخالفم» و «کاملاً مخالفم» به ترتیب امتیازات 5، 4، 3، 2 و 1 در نظر گرفته می شود: این پرسشنامه دارای 6 خرده مقیاس بوده که در جدول زیر خرده مقیاس ها و نیز شماره سوالات مربوط به هر خرده مقیاس ارائه شده است:

پایایی پرسشنامه

پایایی پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی از طریق آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه 87/0، برای راهبرد حافظه 74/0، برای هدف گزینی 75/0، برای خودارزیابی 83/0، برای کمک خواهی 71/0، برای مسئولیت پذیری 72/0 و برای سازماندهی 76/0 برآورد شد. ضمناً روایی آن از طریق تحلیل عاملی تأییدی بررسی و تأیید شد.

15000 تومان – خرید