پروپوزال یائسگی در زنان و چگونگی برخورد با آن – هورمون درمانی ، پیشگیری از پوکی استخوان و عوارض دیگر

چگونگی برخورد با یائسگی در زنان وپیشگیری از پوکی استخوان با هورمون درمانی

درمان هورموني در يائسگي

درمان هورموني بطور نسبي جايگزين هورمونهائي مي شود که در اثر يائسگي کاهش يافته اند . اين درمان توسط ترکيبي از استروژن و پروژستين انجام مي شود . بيش از 50  سال است که از درمانهاي هورموني استفاده مي شود و در طول اين مدت استفاده از اين درمان مرتباً افزايش يافته است .

شايعترين علت استفاده از اين داروها کنترل علائم يائسگي مي باشد . همچنين امروزه از اين داروها جهت پيشگيري بلند مدت از بيماريهاي شايع در دوران يائسگي مانند پوکي استخوان استفاده مي شود .

يائسگي شامل گـُر گرفتگي ، نامنظمي قاعدگي و خشکي واژن در حال ايجاد باشد پزشک به شما توصيه مي کند که براي چند سال از اگر علائم درمانهاي هورموني استفاده کنيد تا اين علائم کاهش پيدا کنند . همچنين ممکن است پزشک براي پيشگيري از بيماريهائي مانند پوکي استخوان توصيه به مصرف طولاني تر اين داروها بکند .

نوع درماني که براي شما شروع مي شود بستگي به وجود يا عدم وجود رحم دارد .

اشکال هورمون درماني :

شايعترين فرم مصرف هورمون به شکل قرص مي باشد اگر چه اشکال ديگر هورمون نيز در دسترس مي باشند استروژن و پروژستين همچنين بصورت طبيعي و صناعي وجود دارند .

طبيعي :

هورمونهاي طبيعي از لحاظ ساختمان دقيقاً مشابه هورمونهايي هستند که بدن توليد ميکند.

صناعي :

هورمونهاي صناعي از لحاظ ساختمان با هورمونهاي توليد شده توسط بدن متفاوت مي باشند ولي اعمال مهم اين هورمونها را تقليد مي کنند .

رژيم هاي درماني

هورمون درماني درمقادير مختلف تجويز مي شود . درکاهش علائم يائسگي ، جلوگيري و درمان پوکي استخوان و کاهش کلسترول ، رژيم هاي با دوز پائين  نيز به اندازه رژيمهاي با دوز بالا مؤثر مي باشند . اگر چه براي بهبود گُر گرفتگي  در بعضي از زنان لازم است براي مدتي از استروژن با مقدار بالا استفاده شود که پس از مدتي مقدار آن کم مي شود .

32000 تومان – خرید